Vyhledávání nástrojů účinné retence, čili zadržování odcházejících zákazníků, nastává v době nasycenosti trhu. Příliv nových zákazníků již nenahrazuje vyčerpaný potenciál stávajících zákazníků nebo v horším případě odliv těch nespokojených.

Retence, udržení zákazníků

Noví zákazníci již nepřichází?
Věrnostní systém kvůli konkurenci?
Vyčerpali jste stávající zákazníky?

Naše zkušenosti

Retenční opatření snižují odliv stávajících zákazníků. Retenční výsledky jsou společným cílem obchodní činnosti (distribuční sítě při akvizici) a péče o stávající zákazníky.
Součástí komplexního řešení může být segmentace, řízená komunikace, případně také věrnostní systém pro zvýšení loajality.

Prevence nebo retence zákazníků?

Fáze "řízené retence" zákazníků od doby jeho získání a péče o něj.

  • uvítání
  • program prevence
  • proaktivní retence
  • reaktivní retence
  • návrat

Dílčí výsledky přináší prediktivní analýza, segmentace stávajících klientů a obchodní sítě, event management system, retenční opatření win-back.

Postřehy z řešení

  • datamining může předpovědět odchod zákazníka, nezabrání mu však
  • změny již při akvizici přináší pozitivní výsledky řešení odchodu
  • segmentace ve spojení s cílením nabídek dle typologických vnitřních motivů zákazníků zásadně zvyšuje efektivitu marketingových nákladů
  • způsob komunikace, časování, obsah a tonalita mění výsledky retence v řádech procent

 

Pořádáme semináře k tématu RETENCE zákazníků

Nechte se včas informovat ... nezávazné informace zdarma.
Systemia s.r.o.
Smetanova 131, 250 82 Úvaly, IČ: 28513177, DIČ: CZ28513177
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze v oddílu C, vložce číslo 147064
www.systemia.cz